برنامه مهاجرت استانی آلبرتا

در آلبرتا، برنامه استانی برنامه مهاجرت مزیت آلبرتا (AAIP) نامیده می شود. دولت آلبرتا افراد را برای اقامت دائم معرفی می کند، اما دولت فدرال تصمیم نهایی را می گیرد.

AAIP یک برنامه مهاجرت اقتصادی است که افرادی را معرفی می کند که می توانند به رفع نیازهای استان برای کارگران و کارآفرینان کمک کنند. با تغییر اقتصاد آلبرتا، نیازها ممکن است تغییر کنند.

در همه برنامه‌ها هزینه درخواست، غیرقابل استرداد است.

AAIP دارای چندین برنامه برای افرادی است که در آلبرتا کار می کنند یا قصد کار دارند و همچنین برای کارآفرینانی که علاقه مند به ایجاد یا راه اندازی یک تجارت در استان هستند.

واجد شرایط بودن برای هر جریان متفاوت است که در این بخش به کشاورزان اشاره شده است.

 کشاورزی در کانادا:

کانادا یکی از معدود کشورهای ممتاز در جهان است که بیشتر از آنچه غذا مصرف می کند ، صادر می کند. تولیدکنندگان مواد غذایی کانادایی از جمله سبزترین تولید کنندگان مواد غذایی در جهان هستند و دولت ها به دنبال کشاورزان برای رسیدن به اهداف کاهش گازهای گلخانه ای هستند. بخاطر وجود منابع طبیعی و حاصلخیز بودن زمین های کشاورزی ، دولت کانادا برای رونق بخشیدن به صنعت  کشاورزی اقدام به جذب افراد باتجربه در زمینه  کشاوزی نموده است. در سال‌های اخیر، استان آلبرتا تعداد مهاجران دائم خود را در کنار کارکنان خارجی موقت افزایش داده است.

شرایط اخذ اقامت کانادا برای کشاورزان :

1. داشتن حداقل سه سال سابقه مالکیت مزرعه، مدیریت و یا اجاره مزرعه طی ده سال اخیر

2. داشتن حداقل  500 هزار دلار کانادا دارایی

3. قصد راه اندازی مزرعه در استان آلبرتا

4. داشتن طرح تجاری (بیزینس پلن)

**دارایی  شما فقط برای بررسی توانایی مالی شما توسط دولت کانادا میباشد و نیاز به فروش دارایی هایتان نیست.

** دارایی شامل خانه ،مزرعه،باغ و سپرده بانکی و یا بورس میباشد.

** توجه داشته باشید ، طلا و ماشین جزو دارایی محسوب نمیگردد.

مدارک تحصیلی مورد نیاز:

کشاورزان عزیز که قصد مهاجرت را دارند و متقاضی دریافت  اقامت کانادا هستند نیاز به مدرک تحصیلی دانشگاهی مرتبط یا غیر مرتب نیست  با مدرک دیپلم هم میتوانید برای دریافت اقامت اقدام نمایید.  در صورت داشن مدرک دانشگاهی امتیاز بیشتری کسب مکنید.

درخصوص زبان ،زبان انگلیسی مورد نیاز است اگر زبان فرانسه هم مسلط باشید امتیاز بیشتری دریافت میکنید.لازم به ذکر است که یاداور شوم  الزام به ارایه مدرک زبان نیست  در صورت داشتن مدرک زبان امتیاز بیشتری دریافت میکنید.

مدارک برای اثبات دارایی:

داشتن قولنامه

داشتن پروانه فعالیت

داشتن سند 6 دانگ یا مشاء

داشتن اجاره نامه

وام های دریافتی و غیره …

در صورتی که یکی از شرایط زیر را داشته باشید واجد شرایط نیستید ؛

نامزدی فعالی دارید که منقضی نشده است و/یا واجد شرایط تمدید تحت یک جریان AAIP دیگر است. نامزدها فقط واجد شرایط یک گواهی نامزدی AAIP هستند.

نامه ای در مورد درخواست قبلی AAIP صادر شده است که بیان می کند شما واجد شرایط درخواست مجدد برای AAIP برای مدت زمان مشخصی نیستید. اگر در مدت زمان مشخص شده درخواست دهید، رد می شود.

از طرف اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) یا آژانس خدمات مرزی کانادا، حکم حذف علیه شما صادر شده است. AAIP در روند درخواست، استیناف یا اخراج پناهندگان فدرال مداخله نمی کند.

یک تبعه خارجی هستند که در کانادا زندگی می کنند یا کار می کنند و وضعیت اقامت موقت معتبری ندارند.

به عنوان کارگر خارجی موقت در استانی غیر از آلبرتا مشغول به کار و اقامت هستند.

یک دانشجوی بین‌المللی هستند که در کانادا تحصیل می‌کنند، از جمله دانشجویانی که به عنوان بخشی از برنامه تحصیلی خود، کار مشترک یا کارآموزی انجام می‌دهند.

پنج صادرات برتر محصولات کشاورزی آلبرتا در سال 2020 :

  • گوشت گاو (2.5 میلیارد دلار)
  • گندم (2.3 میلیارد دلار)
  • دانه کلزا (1.7 میلیارد دلار)
  • روغن کانولا خام (1 میلیارد دلار)
  • گاو زنده (689 میلیون دلار)

محصولات کشاورزی استان آلبرتا: 

طیف گسترده ای از محصولات در سرتاسر آلبرتا رشد می کنند که عمدتاً تحت تأثیر شرایط بازار و شرایط رشد منطقه ای مانند گرما، رطوبت و تعداد روزهای بدون یخبندان است.

چهار دسته عمده محصول عبارتند از : 

غلات، دانه های روغنی، محصولات ویژه و علوفه

محصولات غلات شامل :

گندم با دانه بهاره و پاییزه، مالت و جو خوراکی، جو دوسر، چاودار، دوروم و تریتیکاله (ترکیبی از گندم و چاودار)

دانه های روغنی :

محصولات اصلی دانه های روغنی در آلبرتا کلزا و کتان هستند.

محصولات تخصصی شامل :

نخود مزرعه، خردل، عدس، لوبیا خشک، باقلا، گلرنگ، آفتابگردان، دانه قناری، گیاهان و ادویه جات ترشی جات، چغندر قند، سیب زمینی، ذرت و سایر سبزیجاتی است که برای تولید تجاری کشت می شوند.

محصولات علوفه ای شامل :

یونجه، برم گراس، تیموتی، گندم، شبدر و خشک وحشی است.

مهمترین گونه های زراعی در آلبرتا بر اساس ارزش تولید و فروش، گندم، جو، کلزا و یونجه هستند.

سخن پایانی:

در همه استان های کانادا کشاورزی انجام میشود آلبرتا با توجه به توسعه پر سرعت اقتصادی خود، یکی از بهترین مکان‌ها برای کاریابی است. آلبرتا دارای پایین‌ترین نرخ بیکاری با رقم ۳٫۹٪ می‌باشد، که این رقم پایین‌تر از رقم میانگین کانادا یعنی ۶٫۸٪ می‌باشد. زمانیکه این نرخ پایین بیکاری با نرخ پایین تولید جمعیت و نرخ رکورد دار اشتغالزایی جمع زده شود، نتیجه نشانگر تعداد بالای شغل برای مهاجران می‌باشد. فرصت استثانی برای کشاورزان و دامداران است.

اگر قصد مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی دارید رزومه سرمایه گذاری ارسال کنید تا کارشناسان ما با توجه به شرایط شما بررسی های لازم را انجام بدهند تا بتوانند در مسیر مهاجرت به شما بهتر کمک کنند.

تیم طوطی دریایی در دریافت اقامت دائم از طریق کشاورزی و دامداری شما را همراهی میکند.