اقامت بشر دوستانه کانادا

شرکت طوطی دریایی، یکی از بهترین شرکت های مهاجرت کشاورزی به کانادا است که خدمات متنوعی را در زمینه ویزای اسپانسر شیپ کانادا، ویزای کشاورزی و غیره ارائه می دهد.

افرادی که بصورت معمول واجد شرایط دریافت اقامت کانادا نیستید ممکن است در شرایط خاص امکان اقدام از طریق  روشهای بشر  دوستانه را داشته باشند.

این روش معمولا مشمول اتباع خارجی می شود که با ویزای موقت در کانادا حضور دارند و به دلایلی شرایط اقدام برای دریافت اقامت دائم را ندارند و باید خاک کانادا را به قصد کشور مبدا خود ترک کنند اما این موضوع ممکن است تبعات سنگینی از جمله جدایی از اعضای خانواده و یا مواجهه با شرایط سخت در کشور مبدا را برای فرد به دنبال داشته باشد.

پرونده های بشر دوستانه با توجه به شرایط خاص هر پرونده بررسی می شوند و برخی از مواردی که در این پرونده ها مدنظر قرار داده می شوند عبارتند از اینکه:

  • مدت زمان اقامت شخص در کانادا
  • وابستگی های که با خانواده دارند به چه صورت است.
  • نتیجه این پرونده تا چه حد روی منافع کودکان خانواده تاثیر خواهد گذاشت.
  • چنانچه با تقاضای فرد موافقت نشود چه عواقبی برای او در پی خواهد داشت.
  • شرکت طوطی دریایی اطلس همراه و همیار شما خواهد بود.

پرونده های بشر دوستانه

گاهی  شرایط یک کشور به نحوی است که افراد احساس رفاه و آرامش و آسایش نمی کنند، بنابراین تصمیم به تغییر دادن محل زندگی و سبک زندگی خود دارند. دلایل مختلفی از جمله جنگ، فشارهای سیاسی، مشکلات اقتصادی، عدم وجود امکانات رفاهی، فرد را برآن می دارد تا برای بهبود زندگی راحت تر، مهاجرت به جای دیگر یا بهتر بگویم به کشوری پیشرفته تر مصمم شود.شرکت طوطی دریایی بعنوان یک شرکت مهاجرت کانادا، فعالیت موفقیت آمیزی در زمینه ی فراهم نمودن بستری راحت برای مهاجرت افراد متقاضی به کانادا، داشته است.  روش های زیادی برای مهاجرت به کشور کانادا وجود دارد که با توجه به شرایط فرد، امکان پذیر می باشد اما در مقابل بعضی افراد از هیچ راهی موفق به اخذ اقامت به این کشور نشده اند، در این میان میتوان گفت اقامت کانادا با استفاده از ویزای بشر دوستانه میسر واقع می شود. این ویزا هم مانند سایر راه های دیگر  دارای شرایط مخصوص به خود می باشد بنابراین داشتن اطلاعات کافی درباره ی این ویزا می تواند افراد را برای اقدام به گرفتن این ویزا راهنمایی کند.

ویزای بشر دوستانه چیست؟

همانطور که در مطلب بالا اشاره نمودیم یکی از راه های مهاجرت به کشور کانادا اخذ ویزای بشر دوستانه می باشد. این ویزا با هدف اقامت دادن بصورت دائم به افرادی که در کشور خود از نظر سیاسی و یا دلایل دیگر ، از امنیت روحی و جانی برخوردار نمی باشد، ارائه می شود. اکثر کشورهای پیشرفته برای مهاجرانی که این شرایط از جمله جنگ زدگی ، ناامنی سیاسی و اقتصادی  را در کشور خود تجربه کرده اند، این ویزا را صادر می کنند. ناگفته نماند این ویزا یکی از انواع ویزای مهاجرت به کانادا می باشد و به معنای پناهندگی  نمی باشد زیرا اغلب افراد بر این باورند که ویزای بشر دوستانه نوعی پناهندگی محسوب می شود که  کاملا اشتباه می باشد چرا که این ویزا مخصوص افرادی است که در کشور خود از لحاظ سیاسی دچار نا امنی و سختی و مشقت می باشند. بطور کلی افرادی که دریک کشور جنگ زده زندگی می کنند و از امنیت جانی برخوردار نمی باشند همچنین افرادی که  به دلایل مختلف از نظر سلامت و امنیت جانی در خظر می باشند بهترین گزینه برای اخذ این ویزا می باشند.

این نکته فراموش نشود که افراد برای دریافت این ویزا باید در کشور کانادا زندگی کنند که همین مسئله نشان از تفاوت این ویزا با سایر ویزاهای دیگر می باشد. نکته ی دیگری که درباره ی این ویزا میتوان گفت این است که با اخذ این ویزا یعنی فرد بصورت دائم در این کشور می تواند اقمت داشته باشد و با خیال آسوده زندگی کند. اخذ روادید از طریق بیزینس پلن کانادا از دیگر اقدامات و خدماتی است که شرکت طوطی دریایی به متقاضیان مهاجرت به کانادا ارائه می دهد و از این طریق افراد زیادی که مشمول اخذ این ویزا می باشند براحتی به کشور کانادا مهاجرت و مقیم می شوند.

شرایط دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا

ویزای بشر دوستانه از سمت دولت کانادا برای افرادی صادر می شود که در خاک این کشور به هر دلیلی زندگی می کنند اما موفق به اخذ اقامت کانادا نشده اند. برای دریافت این ویزا باید فرد مشمول شرایط خاصی که این دولت تعیین نموده است باشند که در ادامه به شرایط لازم آن خواهیم پرداخت. از جمله این شرایط عبارتند از:

ویزای بشر دوستانه ی کانادا برای افرادی صادر می شود که با ارائه ی مدرک معتبر و ادله ی لازم به این دولت ثابت کند در صورت برگشت به کشور خود از امنیت و سلامت جانی برخوردار نمی باشد و جان و زندگی اش در خطر می باشد.

فردی که برای ویزای بشر دوستانه متقاضی می باشد باید دارای مدارک لازم از جمله پاسپورت معتبر باشد همچنین مدارکی که اثبات کند در کشورش دچار مشکلات و معضلات بسیاری می باشد، ارائه کند.

اغلب افرادی که متقاضی این ویزا می باشند ، افرادی هستند که در کشور کانادا اقامت دارند اما موفق نشده اند تا اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. با اینحال سالهاست در این کشور اقامت غیر دائم دارند و در زبان های انگلیسی و فرانسه دارای مهارت می باشند و موفق شده اند توانایی خود را برای اقامت در این کشور به دولت کانادا ثابت کنند و از حمایت آن برخوردار شوند.

در خواست برای اخذ ویزای بشر  دوستانه کانادا

برای دریافت ویزای بشر دوستانه باید مدارک و فرم های لازم و مرتبط با این ویزا ارائه شود که میتوان از طریق سایت Canada.ca این فرم ها را دریافت کرده و آنها را تکمیل نموده، این نکته را فراموش نکنید که تمامی موارد و سوالات داخل فرم را با دقت کامل مطالعه و پاسخ دهید. مدارکی که این سایت از شما درخواست میکند را ارائه دهید و منتظر پاسخ باشید. زمانی که برای بررسی پرونده شما در نظر می گیرند بین 18تا 24 ماه می باشد.

نکات مهم مربوط به اخذ ویزای بشر دوستانه کانادا

هنگامی که با درخواست متقاضی به منظور دریافت ویزای بشر دوستانه کانادا موافقت گردید، از طریق ایمیل به فرد اعلام می شود که در این زمان فرد باید برای معاینات پزشکی اقدام نماید که بعد از این اقدام کارت PR کانادا برلی او صادر می شود. برای دریافت ویزای بشر دوستانه باید مدارک و ادله ای بیاورد که کشور کانادا مجاب شود که فرد در کشور خود از امنیت و سلامت جانی در امان نیست و شرایط بازگشت ویا زندگی در کشور خود را ندارد و زندگی اش به مخاطرعه می افتد. اخذ این ویزا به عواملی چون نظر و دیدگاه افسر مربوطه بستگی دارد و امکان رد شدن درخواست نیز در صورت عدم ارائه ی مدارک موجهه وجود دارد. نکته ی دیگر این است که اگر فرد در کانادا حضور دارد و برای اخذ این ویزا اقدام نموده است، بهتر است در این کشور تا دریافت نتیجه باقی بماند.

متقاضی همچنین می تواند با استفاده از ویزای توریستی و تحصیلی کانادا به این کشور سفر نموده و تا قبل از زمان پایان سفر نسبت به ویزای بشردوستانه اقدام نماید.

مدارک مورد نیاز جهت اثبات هویت

  • افراد برای اثبات هویت خود باید مدارکی را ارائه دهند تا افرادی که مسئول بررسی درخواست ویزای بشردوستانه کانادا می باشند، آنها را شناسایی کنند. این مدارک شامل:
  • کارت ملی و یا شناسایی
  • پاسپورت معتبر
  • کارت های اعتباری
  • گواهینامه
  • سوابق تحصیلی از جمله دیپلم و ریز نمرات و دیگر مدارک تحصیلی
  • ارائه ی قبوض آب ، برق، گاز و تلفن و غیره که بنام فرد می باشد
  • اسناد انواع ملک های فرد

پایان

ویزای بشر دوستانه کانادا فرصتی مناسب برای افراد واجد شرایط می باشد که میتوان گفت این امکان را فراهم میکند تا افراد مشمول بتوانند برای بهبود کیفیت زندگی خود و مهاجرت به جای امن و پیشرفته اقدام نمایند. ما دراین مقاله تمام سعی خود را نمودیم تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید برلای اخذ این ویزا هوشمندانه عمل نمایید.