شرکت مهاجرت کانادا

شرکت طوطی دریایی اطلس با بیش از چهار دهه فعالیت در زمینه ی اخذ اقامت به خصوص در زمینه ی کشاورزی و مشاغل وابسته به آن فعالیت خود را آغاز کرده است.

این شرکت مهاجرتی با تخصص و مهارت در این زمینه بهترین خدمات را برای افرادی که قصد اقامت در کشور کانادا را داشته باشند ارائه می دهد.

برای کسانی که قصد تحصیل در کشور کانادا را دارند بهترین روش استفاده از ویزای دانشجویی می باشد که کشور کانادا برای داوطلبان تحصیل در این کشور صادر می کند. شرکت مهاجرت کانادا برای گذراندن مراحل مربوط به اخذ این ویزا دانشجویان را راهنمایی و همراهی می کند.

روند اخذ ویزای دانشجویی کانادا

برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا باید دانشگاه مورد نظر خود را واقع در خاک کانادا انتخاب کنید. مدتی که هر فرد می تواند در کانادا اقامت داشته باشد بستگی به مقطع تحصیلی او دارد. ویزای تحصیلی برای دوره های بیش از 6 ماه در کانادا صادر می شوند. درخواست مجوز تحصیلی باید پیش از آمدن به کانادا داده شود. برای دانشجویان امکان گذراندن دوره های پاره وقت برای کار در این کشور فراهم خواهد شد. پیش از اقدام به اخذ این مدرک تحصیلی باید مدارک مورد نیاز آماده و به کانادا ارسال شود. به دلیل نیاز به دوره ی زمانی 6 الی 8 ماهه بهتر است پیش از شروع دوره و سال تحصیلی برای دریافت ویزا اقدام شود. ویزای دانشجویی با گذراندن پروسه های لازم تا دو ماه صادر می شود.

روش درخواست ویزای دانشجویی کانادا

برای ارسال درخواست و اعلام آمادگی در زمینه ی اخذ ویزای دانشجویی کانادا دو روش پیش روی متقاضیان قرار دارد. روش اول استفاده از روش آنلاین و پر کردن الکترونیکی فرم های مربوط از طریق سایت و روش دوم  پرینت گرفتن، تکمیل و ارسال فرم ها از طریق پست به سفارت می باشد. به دلیل رسیدگی سریع تر به پرونده های آنلاین بهتر است از این طریق برای ارسال درخواست ویزا اقدام شود. برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل بهتر است دستورالعمل مربوط به ارسال مدارک برای اخذ ویزای کانادا را با دقت مطالعه کنید. به دلیل عدم فعالیت سفارت کانادا در این تنها راه اخذ ویزا ارسال الکترونیکی مدارک می باشد.

شرایط دریافت ویزای دانشجویی کانادا

دریافت ویزاهایی مانند بیزینس پلن کانادا و ویزای دانشجویی هر کدام شرایط مخصوص به خود را دارد. برای ارسال مدارک و درخواست ویزا بهتر است پیش از هر اقدامی به دو شرط برای اخذ این ویزا دقت کنید. برای کسانی که دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب می کنند بهتر است پذیرش مورد نظر آن دانشگاه را نیز دریافت کنند. تحصیل در هر مقطعی نیاز به پرداخت شهریه ی مشخص دارد به همین دلیل افراد باید تمکن مالی برای پرداخت این شهریه را داشته باشند. اثبات شرایط لازم برای پرداخت شهریه توسط فرد و یا سرپرست مالی او از جمله شروط مورد نظر اداره ی مهاجرت می باشد. برای هر سال اقامت 13000 دلار کانادا و هزینه ی شهریه در نظر گرفته شده است. برای همراهی هر فرد با شخص محصل 4000 دلار به این مبلغ اضافه می شود. تهیه ی عکس و انگشت نگاری از جمله شروطی است که تبعه ی برخی از کشورها باید آن ها را رعایت کنند. برای بعضی از افراد شروط دیگری مانند بررسی قضایی و معاینه ی پزشکی نیز لازم الاجرا می باشد.

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی

برای اخذ ویزا در گام اول باید فرم های مربوط به درخواست ویزای دانشجویی را تکمیل کرده و هزینه ی 150 دلارکانادا و هزینه های مربوط به بایومتریک را پرداخت کنید. ارائه مدارک هویتی و پزشکی از دیگر الزامات دریافت این ویزا می باشد. این مدارک شامل تصاویر شناسنامه، صفحه ی اول پاسپورت و مدارک مربوط به تاهل می شود. مدارک مالی که برای اثبات تمکن مالی فرد و یا سرپرست مالی او می باشد. این هزینه ها شامل شهریه ی تحصیل و هزینه های مربوط به زندگی دانشجویی می باشد.

به ازای هر فرد نیاز به هزینه بالغ بر 4000 دلار می باشد. فرستادن برنامه ی تحصیلی و انگیزه نامه به سفارت برای مشخص شدن دلایل فرد برای ادامه ی تحصیل می باشد. ارائه ی پذیرش نامه از دانشگاه نیز برای ارائه به سفارت الزامی می باشد. پیش از شروع سال تحصیلی برای یک ترم یا یک سال باید شهریه به دانشگاه پرداخت شده و فیش آن به همراه مدارک تحویل داده شود. ارائه مدارک مربوط به زبان، ترجمه به زبان انگلیسی و فرانسه و توصیه نامه برای تکمیل پرونده به پیشبرد کار کمک می کند.

مراحل دریافت ویزای دانشجویی

در مرحله ی اول دریافت یک نامه پذیرش از دانشگاه و در صورت تحصیل در کبک ارائه ی نامه از دولت کبک قبل از دادن درخواست اجازه ی تحصیل باید صورت بگیرد. دریافت بسته ی تحصیلی که از طریق وب سایت سفارت ارائه می شود و تماس با سفارت کانادا و یا دفاتری که امور مربوط به ویزا را انجام می دهند در مراحل بعدی است. برای افراد واجد شرایط، چک لیستی ارسال می شود که به مدت 60 روز اعتبار داشته و شامل مدارکی از جمله میزان شهریه، راهنمای برنامه تحصیلی، لیست اسنادی که باید ارائه شود و دستورالعمل ها، می باشد.

بعد از آماده کردن مدارک مورد نیاز، پر کردن فرم های مربوط به درخواست ویزای تحصیلی، اطلاعات فردی و خانوادگی، فرم تعیین سرپرست برای افراد زیر 18 سال و اسکجل وانسفارت ضروری است. به دلیل عدم حضور سفارت کانادا در ایران درخواست ها به صورت اینترنتی انجام می شود. پرداخت هزینه ی 150 دلار آمریکا برای ویزای دانشجویی و انجام مراحل بیومتریک با سفر به یکی از کشورهای همسایه که سفارت کانادا در آن قرار دارد قابل انجام می باشد. برای از انجام این مراحل ایمیل تایید از سفارت صادر می شود.

نتیجه گیری

برای انجام کلیه ی امور مهاجرتی مانند مهاجرت مهندسین کشاورز به کانادا دریافت مشاوره و همراهی یک مرکز معتبر که تجربه های لازم در این زمینه را دارد ضروری است. با انجام امور به صورت طبقه بندی شده و جمع آوری مدارک لازم امکان به تعویق افتادن کارهای مربوط به مهاجرت وجود ندارد و به سادگی می توان همه ی مراحل را با آسودگی گذراند.