ویزای اسپانسر شیپ کانادا

شرکت طوطی دریایی، به افرادی که قصد مهاجرت به کانادا دارند کمک می کند تا بتوانند از طریق روش های اقامت به کانادا مانند مهاجرت کشاورزی به کانادا، اقامت بشر دوستانه کانادا و دیگر به این کشور مهاجرت کنند.

یکی از روش هایی‌که امکان گرد هم آمدن اعضای خانواده را در کانادا فراهم می‌آورد؛ قانون اسپانسرشیت است. در این روش فردی که اقامت دائم یا شهروندی کانادا را دارد می تواند به عنوان اسپانسر برای برخی ازاعضای درجه یک خانواده خود ( از جمله همسر ٬ فرزندان خود و فرزندان همسر ٬ والدین و پدربزرگ ومادربزرگ خود) درخواست اقامت کانادا را نماید.

تفاوت های اصلی میان دو روش ممکن مهاجرت خویشاوندی از درون کانادا و از خارج کانادا به عنوان مقیم دائم اقدام برای مهاجرت همسر در کانادا، کاملا با درخواست اسپانسر شدن برای همسر مقیم خارج از کانادا کاملاٌ متفاوت است.در ادامه تفاوت این دونوع اقدام را برای شما توضیح می‌دهیم.

بیاد داشته باشید که شرط اصلی جهت اقدام برای هر یک از این روش admissible شرایط لازم برای حامیان مالی می‌ باشد.

 اسپانسر شده همسر در کانادا

اسپانسر و متقاضی باید هر دو در کانادا سکونت داشته باشند و حتی کوچکترین سفری به خارج از کانادا میتواند به پرونده صدمه وارد کند. این مربوط به استحکام رابطه زوجین میباشد . این پروسه اصولاٌ طولانی تر از روش خارج از کانادا است و ممکن است حتی تا بیشتر از 2 سال به طول انجامد . بنابر تصمیمی که در ماه فوریه سال 2005 اتخاذ شد ٬ در زمان تصمیم نهایی پرونده فرد متقاضی بدلیل نداشتن اجازه اقامت قانونی مردود نمیشود. لازم به ذکر است که نداشتن اقامت قانونی در هیچ زمان توصیه نمیشود و ممکن است بسیار خطرناک باشد . در زمان انتظار برای تصمیم نهایی ٬متقاضی میتواند تقاضای اجازه کار کند که هم بصورت قانونی در کشور حضور داشته باشد٬ هم درآمد کسب کند.

• در زمان رد نشدن پرونده ٬ هیچ گونه فرصت برای درخواست تجدید نظر نیست.

• پس از اقدام برای داخل کانادا ٬ نمیشود آن را به خارج از کانادا تغییر داد .

• تمام مراحل پرونده توسط افسر مهاجرت در داخل کانادا بررسی و انجام میشود.

اسپانسر شده همسر در خارج از کانادا

در مرحله اول ٬ اطلاعات اسپانسر در داخل کانادا و توسط افسر مهاجرت ارزیابی میشود. در مرحله دوم پرونده برای ارزیابی متقاضی به سفارت مربوطه ارسال میشود. در برخی از موارد نیاز به انجام مصاحبه است .

• در صورت رد شدن پرونده ٬ فرصت برای درخواست تجدید نظر وجود دارد .

• متقاضی حق دارد در طول مدت انتظار برای ویزای توریستی و ویزیتوری اقدام کند .

• روند پرونده بسیار سریعتر از کلاس داخل کانادا میباشد ٬ در بعضی از موارد کمتر از 4 ماه .

بسیاری از افراد درخواست ویزای ویزیتوری میدهند و پس از آمدن به کانادا برای اسپانسر خانوادگی از داخل کانادا اقدام میکنند. این دسته از متقاضیان باید قبل از شروع هر اقدامی تمام جوانب را بسنجند. همچنین متقاضیانی که داخل کانادا هستند و از طریق روش خارج از کانادا اقدام میکنند ٬ اگر دعوت به مصاحبه شوند باید برای شرکت در مصاحبه به سفارت مورد نظر سفر کرده و بیاد داشته باشند که هیچ تضمینی برای بازگشت به کانادا تا زمان اتخاذ تصمیم نهایی وجود ندارد . با توجه به تفاوت های هرروش و پیچیدگی های هر پرونده ٬ ما به شما پیشنهاد میکنیم که قبل از هر اقدامی از یک فرد آگاه به قوانین حقوقی که دارای مجوز مشاوره مهاجرت است مشاوره بخواهید.

اسپانسرشیپ والدین و پدربزرگ و مادر بزرگ ها

اسپانسرشیپ والدین یکی از پیچیده ترین موارد مهاجرتی کانادا میباشد که با داشتن موارد بسیار ریز میتواند در بیشتر موارد متقاضیان را سردرگم کند. این روش از دریافت اقامت دائم کانادا شرایط ویژه و خاص خود را دارد که از مهمترین آنها میتوان به زمان اقدام و درآمد اسپانسر اشاره کرد .

شرایط لازم برای متقاضیان این کلاس که در خارج از استان کبک زندگی میکنند به شرح زیر است:

با توجه به Notice of Assessment میزان حداقل درآمد اسپانسر در 3 سال گذشته با توجه به تعداد افراد خانواده و تعداد افرادی که قصذ اسپانسر کردن آنها را دارد در جدول زیر آمده است:

تعداد افراد خانواده میزان حداقل درآمد
2نفر $37,708
3نفر $46,354
4نفر $56,280
5نفر $63,833
6نفر $71,991
7نفر $80,153
هر نفر اضافه $8,148

درآمد باید از میزان حداقل که در جدول آمده بیشتر باشد.

اگر اسپانسر برای نشان دادن درآمد مطابق با جدول بالا مشکل داشته باشد، می‌تواند از ضامن استفاده کند. نکته‌ی بسیار مهم در خصوص فردی که ضامن می‌شود این است که ایشان باید تمام ملزومات را برای اسپانسر کردن داشته باشند.