کشاورزی در آلبرتا

آلبرتا اغلب به عنوان یک استان نفت خیز با دشت های طلایی زیبا و مناظر کوهستانی وسیع شناخته می شود. اما چیزی که خیلی ها نمی دانند این است که یک مرکز کشاورزی نیز هست!

کشاورزی در آلبرتا بیش از یک قرن است که جریان دارد. این استان با داشتن خاک غنی از مواد مغذی، اکنون در تولید کلزا، گندم، نخود خشک، جو و دام (گاو) پیشرو می باشد و در حال گسترش قابلیت های فرآوری مواد غذایی است. زمین های زراعی آلبرتا، شبکه آبیاری گسترده و آفتاب فراوان، آن را به منطقه ای ایده آل برای تولید انواع محصولات کشاورزی تبدیل کرده است. که زمین های کشاورزی مزایای اقتصادی عظیمی به همراه دارد. امروزه، بیش از 75000 آلبرتایی در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که در سال 2020 نیز نزدیک به 9.7 میلیارد دلار به اقتصاد استان کمک کرده است.

انتظار می رود تقاضای نیروی کار کشاورزی در آلبرتا از هم اکنون تا سال 2025 هر سال 1.1 درصد رشد کند که بیش از دو برابر میانگین کل کشور 0.5 درصد است لذا امکان مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی افزایش خواهد یافت. کشاورزان آلبرتا در نوآوری و تکنیک های سازگار با محیط زیست پیشرو هستند که به کاهش مزاحمت برای زمین، حیات وحش و اکوسیستم ها کمک می کند. مانند سایر بخش‌ های منابع طبیعی، کانادایی‌ها باید از این خانواده‌ های کشاورزی سخت‌کوش به خاطر تعهدشان به تغذیه ما و جهان حمایت کنند و در عین حال این کار را به مسئولانه‌ ترین راه ممکن انجام دهند. از کلگری تا جشنواره های دیگر در سراسر استان، واضح است که آلبرتایی ها به روابط گذشته، حال و آینده خود با کشاورزی افتخار می کنند. در اینجا چندین حقایق در مورد کشاورزی در آلبرتا آورده شده است که برای شما آشکار می کند چقدر این بخش برای خانواده ها و دولت های محلی اهمیت دارد.

کشاورزی در آلبرتا

30 واقعیت در مورد کشاورزی در آلبرتا

1- کشاورزی یکی از اجزای حیاتی موفقیت اقتصادی در استان آلبرتا است که بیش از 75000 آلبرتایی را استخدام می کند.  (دولت آلبرتا)

2- آلبرتا دارای 50.3 میلیون هکتار زمین کشاورزی است (2016). (آمار کانادا)

3- متوسط ​​اندازه مزرعه آلبرتا از 1168 هکتار در سال 2011 به 1237 هکتار در سال 2016 افزایش یافت. (آمار کانادا)

4- آلبرتا با 40638 مزرعه، بعد از آنتاریو، دارای بیشترین مزارع در کانادا (2016) است. (آمار کانادا)

5- آلبرتا یکی از پربازده‌ترین بخش‌ های کشاورزی جهان را دارد و دومین تولیدکننده بزرگ محصولات کشاورزی در کانادا است. (آلبرتا واترپورتال)

6- در سال 2020، بخش کشاورزی آلبرتا 9.68 میلیارد دلار به اقتصاد (یا تولید ناخالص داخلی) کمک کرد. (سرمایه گذاری آلبرتا)

7- صادرات کشاورزی آلبرتا در سال 2020 به بیش از 12.4 میلیارد دلار رسید که شامل 5.8 میلیارد دلار محصولات کشاورزی اولیه و 6.7 میلیارد دلار محصولات با ارزش افزوده است. (سرمایه گذاری آلبرتا)

8- کشاورزان آلبرتا سالانه نزدیک به 7 میلیون تن گندم به 70 کشور در سراسر جهان صادر می کنند. (دولت کانادا)

9- بازار های برتر آلبرتا برای صادرات محصولات کشاورزی ایالات متحده، چین، ژاپن، مکزیک و کره جنوبی هستند. (دولت کانادا)

10- پنج صادرات برتر محصولات کشاورزی آلبرتا در سال 2020:

  • گوشت گاو (2.5 میلیارد دلار)
  • گندم (2.3 میلیارد دلار)
  • دانه کلزا (1.7 میلیارد دلار)
  • روغن کانولا خام (1 میلیارد دلار)
  • گاو زنده (689 میلیون دلار)

11- تا سال 2021، 494 مزرعه تولید شیر در آلبرتا وجود داشت. (Alberta Milk)

12- گوشت گاو آلبرتا شهرت جهانی دارد زیرا بیشتر آنها دارای درجه بندی AA یا بالاتر هستند و کشاورزان این استان اقدامات بیشتری را برای اطمینان از کیفیت انجام می دهند. تولیدکنندگان گوشت گاو آلبرتا همچنین استاندارد های جهانی را برای گوشت گاو پرورش یافته اخلاقی و بدون آنتی بیوتیک تعیین می کنند. (Alberta Beef)

13- از سال 2019، آلبرتا خانه 41 درصد از گاوهای کانادا بود. (Alberta Beef)

14- آلبرتا دارای بالاترین میانگین رأس در هر مزرعه گاو در کانادا با 255 رأس تا سال 2019 است. (Alberta Beef)

15- در سال 2021، آلبرتا خانه بیش از 170 خانواده مرغ دار بود که هر سال بیش از 65 میلیون تخم مرغ تولید می کردند. (تخم مرغداران آلبرتا)

16- از سال 2016، 445 مزرعه و دامدار با گاومیش کوهان دار در آلبرتا و بیش از 54000 در سراسر استان وجود دارد. (انجمن گاومیش کوهان دار کانادایی)

17- زمین های غنی آلبرتا، روز های آفتابی گسترده و شبکه آبیاری بزرگ آن را به مکانی ایده آل برای کشاورزی تبدیل کرده است. (سرمایه گذاری آلبرتا)

18- زنبورداران آلبرتا 40 درصد کلنی های زنبور عسل در کانادا را تشکیل می دهند. علاوه بر این، زنبور های عسل 497 میلیون دلار سود اقتصادی ناخالص در آلبرتا از طریق گرده افشانی اضافه کردند. (کمیسیون زنبورداران آلبرتا)

19- 20 درصد از سرمایه گذاری های فناوری پاک آلبرتا در بخش فناوری کشاورزی است. (آینده نگری)

20- انتظار می رود تقاضای نیروی کار کشاورزی در آلبرتا از هم اکنون تا سال 2025 به میزان 1.1 درصد در سال در مقایسه با 0.5 درصد در کل کشور رشد کند. (AgriLMI)

21- جداسازی کربن یک مزیت قابل توجه است که توسط کشاورزی در آلبرتا ارائه می شود، زیرا بیش از 39 درصد از زمین های کشاورزی استان علوفه چند ساله است که یک مخزن کربن ایجاد می کند. (ARECA)

22- سنگ مرمر عظیم، بزرگترین گلخانه در آلبرتا است. که می تواند بیش از 300000 بوته خیار، 60000 انگور گوجه فرنگی را در خود جای دهد و با 17400 چراغ رشد کار می کند. (مرمر بزرگ)

23- آلبرتا برای چندین دهه مرکز تحقیقات در صنعت گوشت گاو بوده است. در سال 1955، روی برگ، ’50 BSc(Ag)، این باور را به چالش کشید که گاو های اصیل برتر از نژاد های دورگه هستند. این ایده بحث برانگیز اکنون در صنعت گاو یک هنجار است. (دانشگاه آلبرتا)

24- نمونه دیگری از نوآوری در صنعت کشاورزی آلبرتا، بازیافت آب دام است. که پیشرو در زمینه فناوری تصفیه کود در جهان است. آنها با مزارع در سراسر جهان برای کاهش انتشار گاز های گلخانه ای، جداسازی مواد مغذی برای کاربرد کود و بازیافت آب همکاری می کنند. (کمیسیون تجارت کانادا)

25- کشاورزان در آلبرتا شیوه های بسیاری را اتخاذ کرده اند که اثرات زیست محیطی آنها را کاهش می دهد. به عنوان مثال، کشاورزی با حداقل خاکورزی است، زیرا بیش از نیمی از کشاورزی در آلبرتا با استفاده از روش‌های بدون خاک‌ورزی انجام می‌شود. (AOTP)

26- شخصی که اغلب به عنوان اولین کشاورز آلبرتا شناخته می شود، پیتر پوند است. (ازدحام کلگری)

27- زنان بیش از 30 درصد از اپراتور های مزرعه در آلبرتا را در سال 2016 به خود اختصاص دادند، که این استان را به دومین نسبت بالای اپراتور های زن در کانادا تبدیل کرد. (آمار کانادا)

28- آلبرتا نمونه های بی شماری از نوآوری های کشاورزی در این بخش دارد. به عنوان مثال، انتظار می رود که مزارع GoodLeaf تا پایان سال 2022 یک مزرعه عمودی به مساحت 74000 فوت مربع در کلگری افتتاح کند که قصد دارد در تمام طول سال کاهوی تازه تولید کند.

29- تحقیقات کشاورزی مبتنی بر نتایج (RDAR) یک قرارداد 10 ساله 370 میلیون دلاری با دولت آلبرتا بسته است. این سرمایه به سمت تحقیقات در مورد افزایش بهره وری، سودآوری و رقابت، کشاورزی پایدار و مسئولانه، ایمنی مواد غذایی، تنوع و غیره خواهد رفت. (دولت کانادا)

30- آلبرتا محل نمایشگاه تجهیزات کشاورزی، بزرگترین نمایشگاه کشاورزی داخلی/خارجی در غرب کانادا است (نمایشگاه تجهیزات کشاورزی تجارت).

کشاورزی در آلبرتا

کشاورزی پایدار در آلبرتا

جایگاه کانادا به عنوان پنج صادرکننده برتر محصولات کشاورزی در سطح جهان به این معنی است که مسئولیتی اساسی برای تولید این کالاها تا حد امکان پایدار دارد، به ویژه در جهانی که به طور فزاینده ای بر نتایج زیست محیطی متمرکز است. امروزه، دولت آلبرتا برنامه های متعددی برای کمک به کشاورزان در تلاش های پایداری و حفاظت از محیط زیست دارد. یکی از این موارد شامل بررسی ردیابی کشاورزی پایدار زیست‌ محیطی (ESATS)، یک نظرسنجی در سطح مزرعه است که به ردیابی پذیرش چنین شیوه‌ هایی کمک می‌کند. کانادایی ها به کشاورزان آلبرتا افتخار می کنند که همیشه به دنبال راه های نوآورانه برای کاهش ردپای زیست محیطی خود هستند و در عین حال به ما و جهان غذا می دهند!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *