آب و هوای کانادا در فصول مختلف

کانادا دومین کشور بزرگ در جهان پس از روسیه است و قلمرو وسیع آن تعیین کننده تنوع زیاد آب و هوا است.اکثر افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی را دارند ، ابتدا در مورد شرایط آب و هوایی این کشور می پرسند و ما این مقاله را برای این دسته از افراد ارائه داده ایم.

در حالی که ممکن است هنگام فکر کردن به کانادا، بلافاصله هوای سرد به ذهنتان خطور کند، آب و هوا در کشور بسته به جایی که هستید، بسیار متفاوت است.به هر حال، کانادا کشوری بزرگ است که از اقیانوس آرام تا اقیانوس اطلس امتداد دارد و پنج منطقه مختلف را پوشش می دهد و آب و هوا در مناطق مختلف کانادا متفاوت است.

بهار در کانادا – مارس تا مه

این زمانی است که برف شروع به آب شدن می کند و هوا گرمتر می شود.اغلب در این زمان از سال باران زیادی می بارد.روزها گرم تر و طولانی تر هستند، اما شب ها هنوز خنک هستند.گیاهان و چمن در بهار شروع به رشد می کنند و درختان دوباره در آوریل یا مه شروع به برگ دادن می کنند.در بهار به یک کت گرم و احتمالاً کلاه، دستکش و چکمه نیاز دارید.چتر نیز مفید است.

بهار در کانادا

تابستان در کانادا – ژوئن تا آگوست / سپتامبر

دمای روز معمولاً بالای 20 درجه سانتیگراد است و در ماه جولای می تواند به 30 درجه سانتیگراد یا بالاتر برسد.همچنین ممکن است هوا در تابستان بسیار مرطوب باشد.سطوح رطوبت بالا می تواند باعث شود که احساس بسیار گرمتری داشته باشید.پشه ها، کنه ها و مگس ها در این زمان از سال رایج هستند.اگر می خواهید بیرون باشید، باید از دافع حشرات استفاده کنید.همچنین استفاده از کلاه و استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از آفتاب سوختگی هوشمندانه است.نوشیدن آب همیشه در تابستان ایده خوبی است.

پاییز در کانادا – سپتامبر تا نوامبر

در پاییز، روزها کوتاه تر به نظر می رسند، زیرا ساعات کمتری از نور خورشید وجود دارد و اولین یخبندان ظاهر می شوند.برگها قبل از سقوط از درختان از سبز به قرمز، نارنجی، زرد و قهوه ای تبدیل می شوند.هوا در پاییز معمولا بارانی است و می توانید اولین برف را در ماه نوامبر انتظار داشته باشید.دما می تواند به سرعت از روز به روز تغییر کند، اما به طور متوسط ​​حدود 20 درجه در سپتامبر تا 5 درجه در نوامبر است.ممکن است اول صبح به یک کت، دستکش، کلاه و چکمه نیاز داشته باشید، اما بعداً فقط به یک ژاکت سبک نیاز خواهید داشت.حمل چتر در ماه نوامبر نیز ایده خوبی است.

زمستان در کانادا – دسامبر تا فوریه یا بعد از آن

زمستان ممکن است طولانی به نظر برسد، اما همچنین زمانی از سال است که می تواند بسیار سرگرم کننده باشد ، البته به شرطی که برای بیرون رفتن از خانه خوب لباس بپوشید.دما معمولاً در طول زمستان حدود -10 تا -15 درجه سانتیگراد است، اگرچه اغلب با وزش باد سردتر می شود.مطمئن شوید که همه اعضای خانواده شما کلاه گرمی دارند که گوش‌ها را می‌پوشاند، دستکش‌ها و چکمه‌های گرم و یک کت گرم و ضخیم دارند که دکمه‌ها یا زیپ‌های آن در جلو بسته می‌شود.چکمه هایی با کف لاستیکی ایده خوبی هستند ، زیرا از سر خوردن روی یخ و برف جلوگیری می کنند.

آب و هوای کانادا

می توانید از بسیاری از ورزش های زمستانی مانند اسکیت، اسکی، سورتمه سواری یا ساخت آدم برفی لذت ببرید.بهتر است قبل از بیرون رفتن، پیش بینی آب و هوا را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از دما و شرایط آب و هوایی مطلع هستید.

در هوای بسیار سرد که دمای هوا زیر صفر درجه سانتیگراد است، هیچ پوستی را بدون پوشش نگذارید.پوست بدون پوشش در دمای انجماد ممکن است دچار سرمازدگی شود.بادها می توانند دما را حتی سردتر کنند.این به عنوان عامل باد – سرما شناخته می شود.

چند حقیقت شگفت انگیز در مورد آب و هوای کانادا

  • این کشور با روسیه به عنوان سردترین کشور جهان با میانگین دمای روزانه 5.6 درجه سانتیگراد در حال رقابت است.
  • کانادا سرمای کشنده ای دارد.طبق آمار کانادا، سالانه تعداد زیادی از کانادایی ها در اثر قرار گرفتن در معرض دمای بسیار سرد طبیعی جان خود را از دست می دهند.
  • همانطور که اکثر کانادایی ها می دانند و تجربه کرده اند، این کشور می تواند طیف وسیعی از دماها را ارائه دهد، از شب های سرد زمستان تا روزهای گرم تابستان.
  • ضرب المثلی در کانادا وجود دارد که می گوید، اگر آب و هوا را دوست ندارید، پنج دقیقه صبر کنید.یعنی آب و هوا در این کشور مدام در حال تغییر است.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *