آیا کانادا برای کشاورزی مناسب است

آیا کانادا برای کشاورزی مناسب است ؟

کشاورزی یکی از مهم‍ترین پیشرفت‌ ها در ظهور تمدن بشری بوده است. با توسعه کشاورزی توسط انسان، بسیاری از مواد غذایی افزایش پیدا کردند. هر کشوری دانش کافی و مناسبی در رابطه با کشاورزی خواهد داشت و در تلاش است که این دانش را گسترش دهد. یکی از کشور هایی که از نظر کشاورزی بسیار غنی و بی‌نیاز است، کشور کانادا می‎‌باشد. به همین دلیل مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی رواج چشمگیری داشته است. زیرا کشاورزان بسیاری از سراسر ایران تلاش می‌کنند که خود را از طریق کشاورزی به کانادا رسانده و در آنجا مشغول به کار شوند و اقامت بگیرند. در این محتوا تصمیم گرفتیم به بررسی کشاورزی در کانادا بپردازیم و ببینیم آیا این شغل پر زحمت در کانادا خریدار دارد یا نه؟

کشاورزی چیست ؟

به تولید و کشت مواد غذایی، علوفه، الیاف و دیگر محصولات مورد نیاز انسان‌ها از طریق کشت گیاهان، کشاورزی گفته می‌شود. کشاورزی علم و هنر کاشت گیاهان است. کشاورزی علوم و تخصص بسیاری را هم در خود می‌گنجاند. از جمله تخصص‌ها در این زمینه، گسترش زمین‌ها برای زراعت، حفر کانال و تشکیل فرم‌ های مختلف آبیاری می‌باشد. حال اگر بستری جهت فراگیری این تخصص و فنون پیش روی علاقه‌مندان قرار نگیرد، قطعا با انبوهی از کشاورزان با هدف مهاجرت کشاورزی به کانادا مواجه می‌شویم که این خود ضرر و خسارت بزرگی به کشاورزی داخلی وارد خواهد کرد.

تاریخچه کشاورزی در کانادا

بر اساس مطالعات انجام شده و آخرین دسته بندی نشریه آمریکایی، کانادا در میان تمام کشور های جهان جز بهترین و اولین کشور از نظر بیزینس و سرمایه گذاری می‌باشد. کانادا از نظر کشاورزی هم جزء ابر قدرت‌ترین تولید کننده و صادر کننده محصولات کشاورزی است. بیش از سالیان سال است که کانادا به عنوان یک نقطه مهم کشاورزی شناخته می‌شود. شاید در قرن بیستم بسیاری از کشور های توسعه یافته نسبت به تولید محصولات کشاورزی افت کردند، اما کانادا همچنان به عنوان یک بخش مهم و عنصر اصلی توانست خود را حفظ نماید. به دلیل همین رونق پیشرفت مهاجرت به کانادا به وسیله کشاورزی افزایش پیدا کرده است.

نقش کشاورزی در کشور کانادا

در کشور کانادا کشاورزی یک صنعت بسیار مهم حساب می‌آید. در میان این همه زمین و اراضی، فقط حدود 7 درصد از زمین‌ های کانادا قابل کشت، زرع و کشاورزی می‌باشند که بخش اعظمی از اقتصاد کانادا را کشاورزی در بر گرفته است. به دلیل نقش مهم کشاورزی در اقتصاد، این کشور مهاجران بسیار زیادی را که مهاجرت کشاورزی به کانادا درخواست می‌کنند را مورد پذیرش قرار می‌دهند.

یکی از بزرگترین صادر کننده‌ های محصولات کشاورزی، کشور کانادا می‌باشد. فعالیت کشاورزی در کشور کانادا بسیار متنوع و در حال تغییر و تحول است. با گذشت مدت زمان زیادی از عمر کشاورزی در کانادا، هنوز هم تولیدات سنتی حیوانات و محصولات غذایی رتبه یک در کشاورزی کانادا دارد. نوع دیگری از کشاورزی که در کانادا بسیار رواج دارد، کشت محافظت شده است. منظور از کشت محافظت شده پرورش گل، قارچ و محصولات غذایی در انبارها یا گلخانه‌ها است.

آیا کانادا برای کشاورزی مناسب است

آیا کشور کانادا برای کشاورزی مناسب است ؟

وضعیت شغل کشاورزی در کانادا بر اساس مطالعات انجام شده بستگی به شهر یا ایالتی دارد که در آن زندگی می‌کنید. به عنوان مثال بعضی از استان‌های این کشور برای کشاورزی بسیار مساعد و عالی هستند. پس نمی‌توان گفت که همه استان‌ های کشور کانادا برای امر کشاورزی مناسب هستند. به عنوان مثال استان‌ هایی نظیر بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، آنتاریو، آلبرتا بهترین استان‌ها در امر کشاورزی هستند. پس برای این استان‌ها می‌توان پیش‌بینی درستی در آینده داشت، اما دیگر استان‌ها را باید با تغییر فراوان برای سالیان دیگر پیش‌بینی و اصولی کرد.

مهاجرت به کانادا از طریق کشاورزی

به دلیل رونق اقتصادی کانادا در امر کشاورزی پذیرش مهاجر به این کشور بسیار بالاست. در حال حاضر دولت کانادا راه‌های مختلفی را برای مهاجرت به این کشور در نظر گرفته است. با پیش‌بینی‌های انجام شده در 10 سال آینده کشاورزی به یکی از رشته‌ های پرطرفدار در کانادا تبدیل خواهد شد. پس بهتر است اگر تصمیم به مهاجرت به کانادا به وسیله کشاورزی را دارید، زودتر اقدام نمایید و از فرصت‌های شغلی در این زمینه بهره مند شوید. برای مشورت می‌توانید با کارشناسان و متخصصان در این حیطه گفتگو کنید.

میزان امنیت شغلی کشاورزی در کانادا

یکی از شغل‌هایی که در کانادا از امنیت بالایی برخوردار است، شغل کشاورزی می‌باشد. این کشور با ارائه فرصت‌های شغلی فراوان در زمینه کشاورزی برای نیروی کار خود از ارزش و اهمیت بالایی قائل است. اگر به هر طریقی در زمینه کشاورزی در کانادا مشغول به کار شوید، با اطمینان می‌توان گفت که امنیت و آرامش خوبی را به دست خواهید آورد و به راحتی می‌توانید شغل خود را حفظ کنید.

دیگر مورد مهمی که بسیار برای من جالب به نظر رسید، بیمه بیکاری در شغل کشاورزی است. کشور کانادا به مهاجرینی هم که مهاجرت کشاورزی به کانادا را انتخاب نموده‌اند، از این بابت اطمینان داده است. یعنی اگر نیروی کار کشاورزی در آن کشور به هر دلیلی درآمد خود را از دست بدهد، دولت کانادا درآمدی را برای کارگران و مهندسان کشاورزی در نظر خواهد گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *